Lördag

Ja idag är det lördag och en mycket lugn sådan! Vaknade halv 12 och gosade med Mumin som hade väckt mig väldigt många gånger sedan kl 7 Genom att lägga sig i ansiktet eller kittla en med morrhåren :) Han precis en sån katt jag velat ha! Han brukar ligga och sova på mig när jag läser bok och kollar på tv och han står mellan benen på mig när jag diskar. T.o.m när jag sitter på toa vill han hålla koll på vad som händer.

Idag. Ja, idag har jag inte gjort mycket alls. Små röjde och diskade lite. Sen har jag bara legat och läst Hästarnas dal med Jean M. Auel resten av dagen. Måste säga att hennes böcker är jätte bra. Läste ut Grottbjörnens folk för en eller två veckor sedan och jag grät så jag inte kunde läsa för att slutet va så bra! Hästarnas dal är uppföljaren och den har fortsatt lika bra! Sen gäller det bara att läsa de sista tre böckerna! :D Varje helg kommer bestå av Boken, Sängen, Mumin och kanske en Öl i handen :)
Nu sitter jag här och skriver med en kall öl brevid mig som väntar på att bli uppdrucken :) Och snart blir det mat. Pannkakssmeten står i kylskåpet och jäser :) Smaskens fillibajs!

Ikväll blir det tv : Robinsson och sen en film som jag köpte igår fast som jag redan har sett : Annapolis. Vad jag kommer ihåg så är den jätte bra :)

Ha en mysig helg!

Kraam Catrin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0