Småland

Sitter här själv i Erikas lägenhet medan hon jobbar. Det regnar ute, fast gör inte så mycket. Vi hade en riktig toppen helg, massor av sol. Datorn ligger i knät, som Mumin brukade göra. Gud va jag saknar honom! Fast jag kan fortfarande känna hur han ligger i knät. Hur han trampade på tangenterna för att säga "sitt nu inte där och tråka, klappa mig i stället". Han var så liten och oskyldig, stackars liten, fick lida så. Men nu är han i himlen och det märks. Farfar säger att jag är solens barn och då är Mumin helt enkelt solens katt. Känns som varje gång jag verkligen vill ha bra väder så lyser han upp för min skull. Min egna lilla solstråle. Mitt troll ^^
Jag tänkte ju skaffa en ny tise men jag tror jag väntar. Tror även chansen är liten att jag hittar en lika fin, mysig och underbar katt som Mumin. Jag har kollat lite på Blocket.se men hittar bara riktigt dyra. Sen pratade jag med Felicia för ett tag sen och hon fick mej verkligen att tänka efter. Så mycket vi haft att göra i skolan nu innan sommaren så hade inte en katt mått bra ensam i lägenheten. Men jag vill ju ha någon som är glad att se mig när jag kommer hem. Inte en tom och kall lägenhet, där de vita väggarna långsamt kommer närmare mot en och fönstrerna minskar ljuset som släpps in. En tise behövs verkligen men ja, jag får stå ut och lida av cellskräck i fortsättningen också, till skolan slutar.



Oj vad jag flummade bort. Jag skulle skriva om Småland. Ja jag är i Vaggeryd. Cirkus 30 minuter söder om Jönköping. Väntar på att Erika ska sluta för dagen. Då ska vi äta lite och senare ta en promenad till sjön. Sen vet jag inte vad vi ska hitta på mer. Blir säkert att prata mer, kolla på sista True Blood avsnittet, Erika missade det. Sen ja, sen får ödet avgöra :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0