Som en boll kommer jag tillbaks till dej

För ett års sen var jag påväg hem i från Borås, min morbrors frus kalas. Det var jag som var chaufför och körde som en galning för att hinna till Skoj och Ploj som är en årlig fotbolls turnering i grannbyn Överlida. Vem som helst får delta och det är mest för att ha roligt tillsammans.
Hilda hämtade mig när jag kom till Mjöbäck och jag halsade min första bärs. Jag blev onykter snabbt för jag blandade mina cider med vodka och jag hade en trevlig kväll. Dagen efter pratade jag och kompisarna att vi skulle vara med och ha minst lika roligt på festen nästa år.
Nu är festen igång och var är jag? Jo... hemma i Karlshamn. Jag bryr mig inte jätte mycket men jag saknar den gamla goda tiden när det kommer till "bya" festerna. Vissa vänner har man glidit ifrån, andra pratar man inte lika mycket med osv. Men det finns ju fler tillfällen. Jorden kommer inte gå under för att jag inte är där just idag och jag kommer sova så gött i natt och slippa vakna bakis och köra hem sent för man ska ha hunnit bli nykter, då man är svintrött. Så, jag klagar inte. Njuter utav livet även om det inte alltid är fest.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0